معاون خدمات شهری شهرداری تهران، رسوب پسماندها را مهم‌ترین علت آبگرفتگی‌ در این کلانشهر اعلام کرد.

آبگرفتگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، جلال بهرامی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با ارائه گزارشی از اقدامات معاونت متبوع خود برای مقابله با آبگرفتگی در پی بارش‌های اخیر گفت: حتی کمترین آبگرفتگی برای ما زیاد محسوب می‌شود و هیچ بهانه‌ای نداریم که حتی یک نقطه آبگرفتگی اتفاق بیفتد. بی‌تردید حتی اگر اتفاقاتی خارج از اختیار ما روی دهد ما مسئولیم که به برطرف کردن آن اقدام کنیم.

وی افزود: در این مدت با شهرداران مناطق جلسات منظمی را برگزار کردیم و برای لایروبی مستمر انهار پیگیری‌های بسیاری انجام شده و به صورت میدانی و ستادی پیگیر موضوع هستیم.

وی ادامه داد: تاکنون ۵۳۰ کیلومتر در شبکه اصلی و ۱۲۰ کیلومتر از شبکه کول‌گذاری‌شده لایروبی شده و این در حالی است که بعضا دسترسی به برخی از کانال‌ها و مسیرها بسیار سخت است.

جلالی به لایروبی و رسوب‌برداری بیش از ۱۰ هزار کیلومتر شبکه فرعی و حوضچه‌های رسوبگیر و تله‌های زباله‌گیر اشاره کرد و افزود: در این ایام به صورت مستمر برای لایروبی اقدامات منظمی را انجام داده‌ایم.

وی تاکید کرد: اما از همه شهروندان درخواست می‌کنم که درخصوص نریختن زباله در انهار و جوی‌ها دقت لازم را داشته باشند. چراکه بیشترین علت ایجاد مشکل آبگرفتگی به دلیل رسوب پسماندها در مسیل‌ها و جوی‌ها بوده که به رعایت همه ما شهروندان نیاز دارد.

کد خبر 636276

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha